ΜΟΝΗ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ ΣΤΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ

(ΠΗΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΝΕΑ ΠΝΟΗ αρ. φύλλου327 ημερ.23 ΑΥΓ. 2012 & Βικιπαίδια )

ΙΔΡΥΤΗΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΣΙΟΣ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΡΕΥΣ  ( ΚΑΤΑ ΚΟΣΜΟ ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΣ ) . ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΕΙΔΕ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ ΤΟΥ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΕ ΟΡΑΜΑ   ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΙΠΕ : ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ ΣΤΑ  ΕΡΕΙΠΙΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ , ΡΙΧΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΝΩΦΟΡΙ ΤΟΥ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ  ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΠΡΑΞΕ ΣΤΙΣ 17 ΜΑΙΟΥ 1640 Ο ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΕΣΚΑΨΕ ΚΑΙ ΒΡΗΚΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ  ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ . ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 1670 Ή ΚΑΤΑ ΑΛΛΟΥΣ  ΚΑΤΑ ΤΟ  ΕΤΟΣ 1682 ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΕ ΤΟΝ ΝΑΟ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΕ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ . Ο ΙΔΙΟΣ ΕΓΙΝΕ ΜΟΝΑΧΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΥΡΘΗΚΕ ΣΤΟ ΑΣΚΗΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΦ. ΗΛΙΑ , ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΑ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ , ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ ΣΩΖΟΤΑΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1944 ΟΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ . Ο ΑΓΙΟΣ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΣ ΚΟΙΜΗΘΗΚΕ ΤΗΝ 6η ΜΑΡΤΙΟΥ 1707 . ΤΟ ΙΕΡΟ ΛΕΙΨΑΝΟ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΕΤΑΦΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ . ΟΣΙΟ ΤΟΝ ΑΝΑΚΗΡΥΞΕ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ  , ΓΙΟΡΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΣΤΙΣ 7 ΜΑΡΤΙΟΥ . ΣΤΟΝ ΟΣΙΟ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟ ΑΠΟΔΙΔΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΑ ΘΑΥΜΑΤΑ 

Ο ΓΙΟΣ  ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΙΑΔΕΧΘΗΚΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΩΣ ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΙΩΑΚΕΙΜ .
Η ΜΟΝΗ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ ΥΠΑΓΟΤΑΝ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΓΙ ' ΑΥΤΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΚΕΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΑ ΣΙΓΙΛΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ .
Ο ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΕΝΕΡΓΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΦΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ . Η ΜΟΝΗ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ  ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΟΥ ΑΜΑΧΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ , ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΩΝ . ΕΚΕΙ ΕΙΧΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΣΤΩΝ ,ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ  ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ . ΓΙΝΟΝΤΟΥΣΑΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΨΕΙΣ ΟΠΛΑΡΧΗΓΩΝ ΠΟΥ ΕΛΑΒΑΝ ΜΕΡΟΣ ΣΕ ΜΑΧΕΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΟΠΩΣ : ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ , ΤΖΑΒΕΛΑΣ , ΚΡΙΕΖΩΤΗΣ ,Δ. ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ , ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΩΤΗΣ και άλλοι . ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΒΡΗΚΕ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΚΑΙ Ο Γ. ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ .
ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΘΟΛΙΚΟΥ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΟΠΛΑΡΧΗΓΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΓΚΟΥΡΑ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΘΗΚΕ ΣΤΙΣ 30/ 9/ 1826 .
ΤΟ 1878 Η ΜΟΝΗ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΔΡΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΣΤΑΘΜΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1881 ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΩΡΑ .
Ο ΝΑΟΣ ΤΟ 1735 ΑΓΙΟΓΡΑΦΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΓΙΤΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟ ΓΕΩΡΓΙΟ ΜΑΡΚΟΥ ΜΕ 3.500 ΜΟΡΦΕΣ .
ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΚΑΘΟΛΙΚΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΕΝΟΣ Ο ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ ΝΑΟΣ  ΤΟΥ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ  ΣΕ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΑΡΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟ ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΥ .
ΤΟ 1944 Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΜΕΓΑΡΩΝ ΚΑΙ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ ΙΑΚΩΒΟΣ ΜΕΤΕΤΡΕΨΕ ΤΗ ΜΟΝΗ ΣΕ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ .
Η ΠΟΡΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΣΑ ΠΕΡΙΒΟΛΟ ΤΟΥ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ ΜΕΓΑΡΩΝ , ΠΑΝΩ ΤΗΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΒΛΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ . Η ΠΟΡΤΑ ΠΗΓΕ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 1930 . ΤΟ ΛΥΠΗΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΡΩΤΗΣΑ ΜΙΑ ΜΟΝΑΧΗ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ  ΜΟΥ ΕΙΠΕ : ΟΧΙ ΑΥΤΗ Η ΠΟΡΤΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ! Η ΜΟΝΑΧΗ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕ ΤΗΝ ΒΑΡΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΕΙ ΤΟΥΤΗ Η ΠΟΡΤΑ ΠΑΝΩ ΤΗΣ  ΜΕ ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ (ΚΟΙΤΑ ΣE AYTO TO BLOG ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΕΙΧΟΣ ) .

ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΑΚΡΟ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΓΑΡΙΚΕΣ ΑΚΤΕΣ  Ν.ΠΕΡΑΜΟΥ & ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Διαβάστε περισσότερα

ΜΕΓΑΡΙΚΑ ΔΑΚΡΥΑ & ΠΑΡΗΓΟΡΙΕΣ


 Α) ΜΕΓΑΡΙΚΑ ΔΑΚΡΙΑ

ΚΑΠΟΙΑ ΚΟΡΗ ΕΝΟΣ  ΒΑΣΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΔΟΘΗΚΕ ΚΑΠΟΤΕ ΝΥΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ . ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΕΣΤΕΙΛΕ ΝΑ ΤΗΝ ΚΛΑΨΟΥΝ ΜΕΓΑΡΙΤΙΣΕΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΤΕΣ .
 ΟΙ ΚΟΡΙΝΘΙΟΙ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ ΘΡΗΝΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΜΕΓΑΡΙΤΙΣΕΣ ΚΑΙ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΙ ΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΛΕΙΠΕ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ, ΟΠΟΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΚΛΑΙΓΑΝ  ΗΤΑΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΞΕΝΗ , ΕΔΩΣΑΝ ΤΟΝ ΟΡΙΣΜΟ "ΜΕΓΑΡΙΚΑ ΔΑΚΡΥΑ". ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ  ΕΛΕΓΑΝ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΡΙΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΝΟΜΙΖΑΝ OTI   ΕΚΛΑΙΓΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ  ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ !
 Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΜΕΓΑΡΙΚΟ ΕΘΙΜΟ ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ Ο ΝΕΚΡΟΣ ΝΑ ΠΑΕΙ ΑΚΛΑΥΤΟΣ..

 Β) ΠΑΡΗΓΟΡΙΕΣ

ΣΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΗΔΕΙΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΤΡΑΠΕΖΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΦΥΓΕ Ο ΝΕΚΡΟΣ .
ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΟ`Ι`, ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ .
ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΤΟΜΑΤΑ , ΑΓΓΟΥΡΙ , ΕΛΙΕΣ , ΦΕΤΑ Ή ΚΑΠΟΙΑ ΓΡΑΒΙΕΡΑ , ΨΩΜΙ (ΚΟΜΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ) ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ ΚΡΑΣΙ . (ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΑΔΑ ΣΕ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ) ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΜΩΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΑΓΗΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΗ ΠΟΤΕ ΤΟ ΚΡΕΑΣ .
ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΕΙ ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΑΛΛΑ ΑΥΤΕΣ  ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΓΥΡΩ ΣΤΟ ΣΟΥΡΟΥΠΟ , ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ .
ΑΝ ΓΙΝΟΥΝ  ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΨΑΡΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΜΑΚΑΡΟΝΑΔΑ .
ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Σ ' ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΡΑΠΕΖΙΑ ΝΑ ΠΑΕΙ  ΜΙΑ 'Η ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ..  ΑΝ ΠΑΕΙ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΟ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΣΥΝΤΟΜΑ ΤΟ ΝΕΚΡΟ!!!
ΤΑ ΤΡΑΠΕΖΙΑ ΑΥΤΑ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΡΗΓΟΡΙΕΣ .

Διαβάστε περισσότερα

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Ο Α' ΠΟΛΙΟΡΚΗΤΗΣ


ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΤΟ 307π.Χ. ΠΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΟΡΚΗΤΗ . Ο ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Ο ΠΟΛ. ΠΟΥ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΟΥ ΚΑΣΑΝΔΡΟΥ - ΑΛΛΑ ΤΑ ΛΕΗΛΑΤΗΣΕ-  ΠΡΙΝ ΦΥΓΗ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΡΩΤΗΣΕ ΤΟΝ ΣΤΙΛΠΩΝΑ ΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΛΕΗΛΑΣΙΑ ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΤΟΥ ΠΗΡΑΝ ΚΑΠΟΙΟ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ . Ο ΣΤΙΛΠΩΝ ΤΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕ: (ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΣΟΥ ΝΑ ΚΟΥΒΑΛΑΕΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥ  ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ). ΠΗΡΑΝ ΟΜΩΣ ΩΣ ΛΑΦΥΡΟ ΤΟΥΣ ΔΟΥΛΟΥΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΜΕΓΑΛΟ ΠΛΗΓΜΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΝΑ ΟΡΘΟΠΟΔΙΣΟΥΝ ΞΑΝΑ. 

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΒΙΚΙΠΑΙΔΙΑ :
Ο Δημήτριος Α' Πολιορκητής (337 - 283 π.Χ.) ήταν ένας από τους Διαδόχους τουΜεγάλου Αλεξάνδρου, κεντρικό πρόσωπο κατά τους αιματηρούς πολέμους που ξέσπασαν γύρω από την επικράτηση στα εδάφη της ανατολικής Μεσογείου μετά το θάνατο του Μακεδόνα στρατηλάτη.
Υπήρξε γιος του επιφανούς στρατηγού του Αλεξάνδρου, Αντίγονου του Μονόφθαλμου, στρατεύματα του οποίου διοίκησε με μεγάλη ικανότητα και την ασιατική αυτοκρατορία του οποίου αποπειράθηκε να αναβιώσει.[1] Αφού απέτυχε να νικήσει τον Πτολεμαίο, σατράπη της Αιγύπτου το 312 π.Χ., και τους Ναβαταίους Άραβες λίγο αργότερα, ο Δημήτριος απελευθέρωσε την Αθήνα από τον Κάσσανδρο το 307 π.Χ., ενώ το 306 π.Χ.υποχρέωσε σε ταπεινωτική ήττα τον Πτολεμαίο στη Σαλαμίνα της Κύπρου.[1] Οι θαυμαστές επιδόσεις του στην ανεπιτυχή Πολιορκία της Ρόδου το 305 π.Χ. του κέρδισαν την επωνυμία «ο Πολιορκητής».[2] Κατόπιν πολέμησε στο πλευρό του Αντίγονου στην καθοριστική Μάχη της Ιψού το 301 π.Χ., όπου ο πατέρας του έχασε τόσο την αυτοκρατορία όσο και την ίδια του τη ζωή.[1] Ο Δημήτριος διατήρησε εδάφη στον ελληνικό χώρο και αφού έθεσε και πάλι την Αθήνα υπό τη σφαίρα επιρροής του, έγινε τελικά κύριος της Μακεδονίας το 294 π.Χ.[1] Κυβέρνησε συνολικά για έξι χρόνια, μέχρι που έχασε το θρόνο του από τους ανταγωνιστές του, Λυσίμαχο και Πύρρο. Παίζοντας το τελευταίο του χαρτί, ο Δημήτριος εξεστράτευσε στην Ασία, όπου και αιχμαλωτίστηκε τελικά από το Σέλευκο το Νικάτορα το 285 π.Χ.[1] Πέρασε την υπόλοιπή ζωή του σε τιμητική αιχμαλωσία στη Συρία, όπου και απεβίωσε το 283 π.Χ. στην ηλικία των 54 ετών.[3]
Σαρωτικός όταν πραγματοποιούσε επιθέσεις και εξαιρετικά ικανός στην κατασκευή πολιορκητικών μηχανών,[4] ο Δημήτριος έμεινε στην ιστορία για τις εντυπωσιακού μεγέθους και φιλοδοξίας εκστρατείες που διεξήγαγε, για την σκανδαλώδη προσωπική του ζωή και για τη μοναδική του ικανότητα να αναγεννάται από τις στάχτες του, γυρίζοντας την τύχη του σε κάθε καταστροφή που του επεφύλαξε ποτέ η Μοίρα, με εξαίρεση φυσικά την τελευταία.
Διαβάστε περισσότερα

Επίζουλα ή Δειλά σημεία των Μεγάρων

ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΜΕΓΑΡΙΤΕΣ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΣΤΑ ΓΥΡΩ ΒΟΥΝΑ ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΛΙΕΣ  ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ , ΤΑ ΓΑΙΡΟΥΡΑΚΙΑ Ή  ΜΕ ΣΟΥΣΤΑ .ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΓΥΡΙΖΟΝΤΑΣ ΕΒΛΕΠΑΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ , ΣΚΙΕΣ , ΑΕΡΙΚΑ ΚΑΙ ΝΕΡΑΙΔΕΣ .(ΤΟΤΕ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΗΤΑΝ ΠΙΟ ΑΓΝΟΙ ΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΟΙΑΖΑΝΕ ΜΕ ΚΑΤΙ ΤΟ ΚΑΚΟ , ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΘΗΜΑ ΕΝΟΣ ΜΕΓΑΡΙΤΗ ΣΕ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ . ΗΤΑΝ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 12-13 ΕΙΧΕ ΠΑΡΕΙ  ΕΝΑ  ΓΑΙΔΟΥΡΑΚΙ ΦΟΡΤΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΝΥΧΤΑ ΕΒΛΕΠΕ ΔΥΟ ΜΑΤΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ . ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΓΑΙΔΟΥΡΑΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΦΟΡΤΙΟ . ΤΟ ΚΑΗΜΕΝΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΟΜΙΖΕ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΚΑΛΙΚΑΤΖΑΡΟΣ ΓΙΑΤΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΑ ΦΩΤΑ . ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΥΤΟΣ ΠΙΣΩ ΤΑ ΜΑΤΙΑ .ΤΕΛΙΚΑ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΓΑΤΑ. ) ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΑΝΕ ΟΛΑ  ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΤΑ ΛΕΓΑΝΕ ΕΠΙΖΟΥΛΑ 'Η  ΔΕΙΛΑ . ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΤΡΟΠΟ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΑΥΤΑ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ! ΕΠΙΖΟΥΛΑ ΣΗΜΕΙΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΡΙΧΝΟΝΤΟΥΣΑΝ ΤΑ ΜΑΓΙΑ!
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΕΠΙΖΟΥΛΑ ΣΗΜΕΙΑ .
 1) ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙΑ  Σ ' ΟΛΗ  ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ ΟΠΩΣ Π.Χ. ΠΕΝΤΕ ΔΡΟΜΟΙ , ΕΞΩ ΒΡΥΣΗ , ΠΛΑΚΑΚΙΑ .
2) ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ( ΣΤΗ ΒΡΥΣΗ ) .
3) ΣΤΟ ΡΕΜΑ ΤΟΥ ΜΑΤΡΑΤΖΑ ΣΕ ΣΗΜΕΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ .
4) ΣΤΗ ΘΕΣΙ ΠΑΡΑΠΥΡΓΑΣ ΣΤΟΝ ΚΑΒΕΛΛΑΡΗ .
Διαβάστε περισσότερα

Μουσείο αρχαιολογικού θησαυρού Μεγάρων



ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΟΡΑΜΙΟ

 ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ (Γ. ΜΕΝΙΔΙΑΤΗ 22) ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΧΩΡΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ ΣΤΗΝ Γ' ΕΦΟΡΙΑ ΠΡΟ'Ι'ΣΤΟΡΙΚΩΝ & ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ. Η ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΥΤΗ ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ ΝΑ ΔΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΜΕΓΑΡΩΝ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ... ΣΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
  ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΚΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΧΟΥΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑΤΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΘΗΜΕΡIΝΗΣ ΖΩΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΓΑΡΙΚΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΜΕΓΑΡΙΤΕΣ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΕΙΧΑΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΥΗΜΕΡΙΑ .
 ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΚΤΙΘΕΝΤΑΙ : ΑΓΑΛΜΑΤΑ, ΑΝΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΝΑΓΛΥΦΑ, ΚΤΕΡΙΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΜΕΓΑΡΙΤΙΚΟΥΣ ΤΑΦΟΥΣ , ΧΑΛΚΙΝΑ ΜΙΚΡΟΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΠΗΛΙΝΑ ΕΙΔΩΛΙΑ, ΛΙΧΝΑΡΙΑ, ΚΑΤΟΠΤΡΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΡΙΔΑΣ.
TO ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΝΟΙΧΤΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 8μηνο ΛΟΥΚΕΤΟ ΑΝΟΙΞΕ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΤΟΥ 2011.
     ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΤΟ ΙΣΟΓΕΙΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΙΝΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ .
ΑΠΟ ΤΟ BLΟG ΜΕΓΑΡΑ
ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΙΑΚΑ ΓΛΥΠΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑ'Ι'ΚΗ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΡΩΜΑ'Ι'ΚΗ ΕΠΟΧΗ .ΣΕ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΗΝ ΝΙΚΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ ΑΠΟ ΓΚΡΑΒΟΥΡΑ ΤΟΥ 1847.
ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΜΕΓΑΡΙΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΜΒΙΕΣ ΣΤΗΛΕΣ ΠΛΑΙΣΙΩΜΕΝΕΣ ΜΕ ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ . (ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΜΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΟΝΟΜΑΤΩΝ 36 ΜΕΓΑΡΙΤΩΝ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΣΤΟ ΝΑΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΗΡΙΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ) .
       ΣΤΟΝ ΑΥΛΕΙΟ ΧΩΡΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ , ΒΑΦΡΑ ΑΓΑΛΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΑ ΜΕΛΗ .
ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΟΡΑΜΙΟ
      ΣΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΟΡΟΦΟ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΥΡHΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ .
ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΤΑΦΙΚΑ ΣΥΝΟΛΑ ΑΠΟ ΤΟΝ 8ο ΕΩΣ ΤΟΝ 1ο π.Χ. αιώνα .ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΑΙΣΙΩΜΕΝΑ ΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ , ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑΣ ΠΟΛΗΣ .
 ΣΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΜΕΓΑΡΙΤΩΝ , ΠΗΛΙΝΑ  ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ  ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ , ΧΑΛΚΙΝΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΤΟ ΑΛΕΠΟΧΩΡΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΣΤΡΑΤΑ .
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΗΤΑΝ ΤΑ ΓΥΑΛΙΝΑ ΑΓΓΕΙΑ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΟΡΟΦΟΥ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ 2ο - 1ο αιώνα π.Χ. ΣΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΣΧΕΔΟΝ ΔΙΑΦΑΝΟ , ΘΑΛΑΣΣΙ  ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟ ΛΑΔΙ !!!


'' ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΜΕ  ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ  ΕΝΤΥΠΟ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΕΓΑΡΩΝ . OI ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΟΡΑΜΙΟ ΚΑΙ ΤΟ BLOG ΜΕΓΑΡΑ (ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΩ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΟΥΣΕΙΟ) . ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΤΗΝ κ. ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ  ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΕΓΑΡΩΝ "
Διαβάστε περισσότερα

ΕΠΑΡΧΙΑ ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ

(ΠΗΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ : Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια)
Η ΕΠΑΡΧΙΑ ΜΕΓΑΡΙΔΑΣ ΗΤΑΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ .ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΕ ΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ . ΕΔΡΑ ΤΗΣ ΗΤΑΝ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ* . Η ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ . Η ΕΠΑΡΧΙΑ ΜΕΓΑΡΩΝ Η ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΟΙΗΤΙΚΗ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ 1833 ΩΣ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΕΝΤΕ ΑΡΧΙΚΑ ΕΠΑΡΧΙΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΒΟΙΩΤΙΑΣ .ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ 1836 Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΗΡΓΗΣΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΤΟ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΣΥΣΤΑΘΗΚΕ ΤΟ 1848 . Η ΕΠΑΡΧΙΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕ ΑΡΧΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΑΛΑΜΙΝΑ , Η ΟΠΟΙΑ 1964 ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ . 
* ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΒΟΡΕΙΕΣ ΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ ΣΤΟ ΜΕΣΟΝ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ . ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΔΡΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΓΑΡΩΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΜΕΓΑΡΙΔΑΣ  Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ 2001 ΕΙΝΑΙ 28.195 ΚΑΤΟΙΚΟΙ
ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙ ΤΟΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ ΓΙΑ ΜΠΑΝΙΟ  ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΦΑΓΗΤΟ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΛΕΠΟΧΩΡΙ, ΒΑΡΕΑ ,ΚΙΝΕΤΑ, ΝΕΡΑΚΙ, Μ.ΠΕΥΚΟ , ΠΑΧΗ.

Οικισμοί και Τοπωνύμια 

  • Αγία Τριάδα
  • Αιγειρούσες (Παγαί)
  • Αλεποχώρι
  • Βένιζα
  • Βλυχάδα
  • Ελατιάς
  • Κινέτα 
  • Κοτσιναρέα
  • Κουμίνδρι
  • Λάκκα Καλογήρου
  • Λούμπα
  • Μάζι
  • Μελί
  • Μυρίνι
  • Πάχη
  • Πευκενέας
  • Στίκας
  • Του Ντόσκουροι το Βράχος
  • Μαζαράτσι
  • Πέραμα
  • Αρμύρες (Περάματος)
  • Μεγάλο Πεύκο 
  • Καρδατάς
  • Πογιούρισμα(Απογύρισμα)
  • Κακή Σκάλα 
  • Βλυχό
  • Κόκκινα 
  • Νεράκι
  • Λούτροπυργος
  • Καβελλάρης
  • Πανόραμα
Διαβάστε περισσότερα

Ο ΠΑΝΑΗΣ... ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ

Ο ΜΥΘΟΣ - κατ’ εμέ, ξεκίνησε με ένα άρθρο του Ελευσίνιου Ορέστη Λάσκου - σκηνοθέτης και αρθρογράφος σε αθηναϊκή εφημερίδα - κάπου στα τέλη της 10ετιας του ’40. Έγραφε , ότι ένας πλανόδιος έμπορας, στα Μέγαρα, έστησε στην Εκκλησία  την ίδια ημέρα τρεις τέσσερεις νύφες και από τότε οι Μεγαρίτες τον ψάχνουν. Λόγω της γνωστής παλαιόθεν έχθρας μας με τους Ελευσίνιους, αυτοί άρχισαν να φωνάζουν στους περαστικούς Μεγαρίτες «που είναι ο Παναγής».!! Έτσι μας το κόλλησαν. Ο μύθος εξελίσσεται κάπου στο διάστημα του Μεσοπολέμου. Είναι αδιανόητων , ακόμα και σήμερα που είμαστε μια πόλη 30,000 κατοίκων, ένας ΞΕΝΟΣ να μπορέσει να αρραβωνιαστεί ταυτόχρονα 3-4 κοπέλες και να μείνει κρυφό. Πόσο μάλλον σε μία πόλη, που στο διάστημα του Μεσοπολέμου δεν αριθμούσε περισσότερους από δυο χιλιάδες κατοίκους. Γνωστό είναι άλλωστε, ότι σε θέματα ΤΙΜΗΣ-ΗΘΙΚΗΣ είμαστε σαν τους Κρητικούς και τους Μανιάτες. Για να μπει ένας ΞΕΝΟΣ (Πας μη Μεγαρεύς, Ξένος) σε Μεγαρίτικο σπίτι, θα πρέπει να περάσει από σαράντα κόσκινα. ‘Ήταν δυνατόν , λοιπόν , σε μια μικρή κλειστή, σκληρά ηθική, κοινωνία όπως ήταν και είναι των Μεγάρων, να συμβεί κάτι τέτοιο? Ας υποθέσουμε, ότι είχε συμβεί, δεν θα ήταν γνωστά τα ονόματα των νυφών, των οικογενειών τους? ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΤΙΠΟΤΑ , ακόμα και σήμερα μετά από 80 χρόνια. Τέτοια γεγονότα , ειδικά στα Μέγαρα, δεν μένουν κρυφά. Για αυτό από την έρευνα μου , το θεωρώ μύθο. (ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΜΑΣ ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟ Ο ΠΑΠΑΣ ΘΑ ΕΙΧΕ 3-4 ΓΑΜΟΥΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΩΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ )
Η ΑΛΗΘΕΙΑ για τον ΠΑΝΑΓΗ.
Ο Παναγής ήταν Μεγαρίτης, έμενε κοντά στους Αγίους Μάρτυρες, με καλή περιουσία, αλλά εργένης-γυναικάς. Έφαγε όλη την περιουσία του στις διασκεδάσεις. Η Κατοχή τον βρίσκει μαυραγορίτη να γυρνά στα χωριά της Αχαΐας. Εκεί αποπλάνησε μια κοπέλα. Την κοπάνησε και οι συγγενείς της κοπέλας ήλθαν στα Μέγαρα αναζητώντας τον.. Ρωτούσαν λοιπόν «που είναι ο Παναγής». Οι Μεγαρίτες το είχαν για έπαινο και το χρησιμοποιούσαν χλευαστικά … αλλά ο Ελευσίνιος μας το γύρισε μπούμερανγκ..
ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΜΑΣ Basileios Kontopoulos
ΣΑΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ Xanthis Konstantinos ΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑΡΙΤΙΚΟ ΕΘΙΜΟ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ Ο ΓΑΜΠΡΟΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ  ΜΕ ΟΡΓΑΝΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΝΥΦΗ  ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ .
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΕΘΙΜΟ TOY ΓAMOY ΑΠΟ ΕΝΑ ΦΙΛΙΚΟ BLOG http://stigmesstinistoria.blogspot.gr/2012/05/o.html
Διαβάστε περισσότερα

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΓΑΠΑΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΟΠΟ ;

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΓΙΝΟΜΑΙ ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΕΝΟΣ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΜΑΣ ΤΟ ΤΟΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΚΑΙ  ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΑΡΕΑ . ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΑΠΟ ΤΡΟΜΕΡΑ ΜΕΧΡΙ  ΤΡΑΓΙΚΑ ΠΡΑΜΑΤΑ . Η ΑΡΧΗ ΗΤΑΝ ΜΕ ΤΟ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΗΛΗ ΑΥΤΗ Η ΠΑΡΑΛΙΑ 'Η ΟΧΙ . ΠΕΣΑΝΕ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ ΝΤΟΠΙΟΙ ''ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΟΙ'' ΝΑ ΦΑΝΕ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΑ ΛΙΓΟΣΤΑ ΨΑΡΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΥΤΗ Η ΘΑΛΑΣΣΑ . ΜΟΛΙΣ ΞΕΦΟΥΣΚΩΣΕ ΤΟ ΠΡΑΜΑ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΟΤΙ Η ΒΑΡΕΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΜΑΝΙ !!! ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΛΕΓΑΝ ΤΑ "ΜΥΡΙΑ ΟΣΑ'' ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΝΕΡΩΝ . ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ ΟΜΩΣ ΝΑ ''ΣΤΑΖΟΥΝ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ '' . ΤΟ ΠΡΩΤΟ  ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΑ ΗΤΑΝ ΟΤΙ ΖΗΤΗΣΑΝ ΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΠΛΩΣΤΡΑ !!! ΑΥΤΟ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ  Μ Ε Γ Α Λ Ο  Ψ Ε Μ Α ΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΑΘΟΣ .
ΚΑΙ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ ΣΤΑ ΤΡΑΓΙΚΑ ΟΙ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΕΣ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥΣ ΕΝΑ ΠΡΩΙ ΕΒΑΛΑΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΡΜΕΣ ΤΙΣ ΣΗΜΑΔΟΥΡΕΣ (ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΤΥΧΕ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ .  ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΙ ΕΓΩ ΑΣΧΕΤΟΣ ΕΙΜΑΙ ΟΠΩΣ ΕΚΑΝΑ ΤΟ ΩΡΑΙΟ ΜΟΥ ΜΠΑΝΑΚΙ ΤΟΥΣ  ΕΚΑΝΑ ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΑΥΤΟ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ; ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΑΦΗ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΟΤΑΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΠΑΝΙΟ . ΗΤΑΝ ΔΥΟ ΣΗΜΑΔΟΥΡΕΣ ΕΝΩΜΕΝΕΣ ΜΕ ΣΚΟΙΝΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΤΡΕΙΣ ΤΣΙΜΕΝΤΟΛΙΘΟΙ) ΕΙΠΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΡΜΑΤΟΠΛΕΓΜΑ ΓΙΑΤΙ Η ΒΑΡΕΑ ΕΧΕΙ ΚΑΡΧΑΡΙΕΣ!!!
ΘΑ    ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ   ΛΟΙΠΟΝ  ΟΛΟΥΣ   ΑΥΤΟΥΣ   ΤΟΥΣ   ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΟΥΣ   ΚΑΙ  ΤΟΥΣ  ΚΑΡΧΑΡΙΕΣ    ΤΗΣ    ΞΗΡΑΣ  ΝΑ  ΑΓΑΠΗΣΟΥΝ   ΑΥΤΟ   ΤΟ   ΤΟΠΟ  ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ  ΝΑ ΠΑΕΙ   ΛΙΓΟ   ΜΠΡΟΣΤΑ .
Διαβάστε περισσότερα

ΡΟΥΣΑΛΙΑ

ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ (ΕΥΤΥΧΩΣ ) ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΜΕ ΤΗΣ ΠΑΝΑΡΧΑΙΕΣ ΡΙΖΕΣ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΡΟΥΣΑΛΙΑ . ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ  ΑΝ ΚΑΙ ΘΥΜΑΜΑΙ ΟΤΑΝ ΗΜΟΥΝ ΠΙΤΣΙΡΙΚΑΣ ΤΕΛΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ 1960 ΝΑ ΒΓΑΙΝΩ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΠΙΤΣΙΡΙΚΑΔΕΣ ΜΕ ΤΑ ΑΠΛΑ  ΜΑΣ ΡΟΥΧΑ ΠΟΥ ΦΟΡΑΓΑΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ΤΑ ΡΟΥΣΑΛΙΑ . ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΡΟΥΣΑΛΙΑ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΠΟ ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ! ΣΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΕ :              ΑΝ ΜΠΕΙΤΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΚΑΤΩ - ΚΑΤΩ ΘΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΡΟΥΣΑΛΙΑ...http://www.epoxi.gr/Themata/themata37.htm                         

Τα Ρουσάλια είναι τα κάλαντα του Πάσχα, που τραγουδούσαν στο Βραχώρι (Αγρίνιο), ίσως και σε άλλες περιοχές, τους προεπαναστατικούς χρόνους και τις πρώτες δεκαετίες μετά την επανάσταση. Η αναφορά σε τουρκοπούλες και εβραιοπούλες είναι ενδεικτική πάντως του Βραχωριού όπου, όπως είναι γνωστό, ήταν έντονη η παρουσία Τούρκων προυχόντων και εβραίων εμπόρων. Τα Ρουσάλια έχουν, όπως λέγεται, τις ρίζες τους στους Ρωμαϊκούς χρόνους. Τότε ονομάζονταν "Ροζάρια" (από το λατινικό rosa=τριαντάφυλλο). Στα βυζαντινά χρόνια πήρε την ονομασία "Ροζάλια" για να καταλήξει στα νεότερα χρόνια,  στην περίοδο της τουρκοκρατίας με το όνομα "Ρουσάλια".

Σήμερα το έθιμο διατηρείται στα Μέγαρα. Σύμφωνα με το τυπικό που τηρείται στα Μέγαρα, ο πρώτος του χορού κρατάει ένα κοντάρι μ' ένα λουλουδένιο σταυρό, που στο κάτω μέρος του κρέμεται ένα μεταξωτό μαντήλι (καλαμάτα), ενώ ο τελευταίος, o σαχανατάρης βαστάει ένα καλάθι (καρτάλι στα μεγαρίτικα) στο οποίο βάζουν κόκκινα αυγά, κουλούρια και χρήματα. Είναι δηλαδή ο ταμίας της παρέας.

Οι στίχοι που τραγουδιούνται είναι οι εξής:

 "Τα Ρουσάλια"

Καλώς σ' έβραμε αφέντη, άρχοντά μου και λεβέντη
Να στα πούμε τα Ρουσάλια, πέστε τα ρε παλικάρια
Να στα πούμε σένα πρώτα, που σε βρήκαμε στην πόρτα
Και ξυστέρου της κυράς μας και της ρουσοπέρδικάς μας
Κάτω σ' ένα περιβόλι, δάφνη και μηλιά μαλώνει
Δάφνης πήρα εγώ κλωνάρι, να με πάρει το ποτάμι
Να με πάει δύση-δύση, κάτω στη γιαλέρνια βρύση
Όπου πλένουν οβριοπούλες, καματίζουν τουρκοπούλες
Βάλε το δεξί σου χέρι, μες στην αργυρή σου τσέπη
Βγάλε το εικοσιπεντάρι, δος το του σαχανατάρη
Να σας πούμε Χριστός Ανέστη, που ετάφη και ανέστη.

(ΝΑ ΠΩ ΤΕΛΟΣ  ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΞΕΣΗΚΩΜΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ Η ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΛΑΒΑΡΟ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ)
ΠΑΙΔΙΑ ΛΕΝΕ ΤΑ ΡΟΥΣΑΛΙΑ ΑΡΧΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ 70 .
Διαβάστε περισσότερα

ΚΙΝΕΤΑ (ΚΟΙΛΑΔΑ ΚΡΟΜΜΥΟΝΟΣ )


ΚΙΝΕΤΑ

από ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ, ΣΤΟ FACEBOOK·

 Η ΚΙΝΕΤΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ 10 χιλιομ. ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ.
 ΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΟΥ 9 χιλιομ. ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΘΝΙΚΩΝ ΟΔΩΝ . Η ΚΙΝΕΤΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΠΟΔΕΣ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ ΛΥΣΙ .
 ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΙΝΕΤΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ ΗΤΑΝ ΚΟΙΛΑΔΑ ΚΡΟΜΜΥΟΝΟΣ .
 Η ΚΙΝΕΤΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΑΖΕΥΕΙ ΠΛΗΘΟΣ ΚΟΣΜΟΥ ΓΙΑ ΜΠΑΝΙΟ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ, ΕΧΕΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΩΜΑΤΙΑ , ΜΑΓΑΖΙΑ ΓΙΑ ΦΑΓΗΤΟ ΚΑΙΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ.                                                                                                                                                                             

Ιστορία
ΑΠΟ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ
Αρχαία Κρομμυώνα
Βορειοδυτικά της πόλης των Άγ. Θεοδώρων , το 1961 η αρχαιολογική Σκαπάνη έφερε στο φως τα ερείπια της αρχαίας Κρομμυώνα με σημαντικά ευρήματα όπως το άγαλμα του Θεού Απόλλωνα , πολλά μελανόμορφα αγγεία , γεωμετρικούς και λακοειδείς τάφους. Την ονομασία αυτή , κατά τον Στράβωνα έφερε όλη η παραλιακή περιοχή του Σαρωνικού και του Ελευσινιακού Κόλπου, Η Κρομμυωνία μέχρι τον 6ο αι. π.Χ. ανήκε στα Μέγαρα, κατόπιν όμως περιήλθε στην Κόρινθο.
Υπάρχουν δυο εκδοχές για την ονομασία της αρχαίας Κρομμυώνας. Η πρώτη εκδοχή είναι πως πήρε την ονομασία αυτή επειδή ευνοούσε την ανάπτυξη του κρεμμυδιού και η δεύτερη εκδοχή είναι πως πήρε την ονομασία της από την γιο του Ποσειδώνα Κρόμμο.
Η περιοχή έγινε γνωστή από το μύθο της Φαίας , του τρομερού αγριόχοιρου που φόνευσε ο μυθικός ήρωας Θησέας στο πέρασμα του, από την Τροιζήνα προς την Αθήνα.
Σημαντικό επίσης εύρημα είναι ένας μικρός κυκλικός χώρος ο οποίος δεν έχει προσδιοριστεί εάν είναι λατρευτικός χώρος ή μικρή ορχήστρα θεάτρου.(ΦΩΤΟ ΚΑΤΩ)

Διαβάστε περισσότερα

ΗΡΟΔΙΚΟΣ

 ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ  ΓΥΡΩ ΣΤΟ 440π.Χ . ΚΑΤΑΓΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΓΑΡΙΚΗ ΑΠΟΙΚΙΑ ΣΗΛΥΒΡΙΑ. ΣΤΗ ΣΗΛΥΒΡΙΑ ΕΖΗΣΕ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ . ΗΤΑΝ ΣΟΦΙΣΤΗΣ ΠΟΥ ΑΣΚΗΣΕ ΚΑΙ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΑΡΧΙΚΑ ΣΤΗ ΣΗΛΥΒΡΙΑ ΜΕΤΑ ΣΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ . ΚΑΤΑ ΑΛΛΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΑΛΛΟΥΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΟΥ  ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ .ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗΣ . Η ΘΕΩΡΕΙΑ ΤΟΥ ΗΡΟΔΙΚΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΓΕΝΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΚΗ ΔΙΑΙΤΑ . ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΞΙ ΔΙΑΙΤΑ ΕΝΝΟΕΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ , ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΟΠΩΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΓΗ (ΠΟΝΟΥΣ) . ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΜΕΤΡΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΝΑ ΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΟΦΗ . ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΕΛΕΓΕ ΥΓΙΑΙΝΟΥΝ ΟΤΑΝ Η ΔΙΑΙΤΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑ ΦΥΣΙΝ . ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΝΟΣΟΥΝ ΟΤΑΝ Η ΔΙΑΙΤΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΡΑ ΦΥΣΙΝ . Η ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΗΡΟΔΙΚΟ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ  ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ Η ΚΑΛΗ ΥΓΕΙΑ . ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΡΟΔΙΚΟ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΑΣΘΕΝΙΚΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΟΤΙ Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΦΑΡΜΑΚΟ .

Διαβάστε περισσότερα

ΕΛΙΑ ΜΕΓΑΡΩΝ

ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΕΙΔΟΣ ΕΛΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΕΛΑΙΩΝΑ . Η ΜΕΓΑΡΙΤΙΚΗ ΕΛΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΣΤΗ ΜΕ ΑΛΑΤΙ (ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΙΑ ΤΗΣ ΘΑΣΟΥ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΚΟΥΡΑ , ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΠΙΟ ΕΥΓΕΣΤΗ) ΦΥΣΙΚΑ Η ΜΕΓΑΡΙΤΙΚΗ ΕΛΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΛΑΔΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΘΕΛΕΙ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ.  (ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛ. ΠΟΡΤΑΡΙΑΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ...H μεγαρίτικη είναι πιθανότατα η πρώτη ελιά που υπέστη εκπίκριση (ξεπίκρισμα) και έγινε αντικείμενο εμπορικών συναλλαγών στην Ιστορία. Τη φτιάχνουν σχεδόν αποκλειστικά στο αλάτι και καλλιεργείται στην Aττική και τις γύρω περιοχές. Tο ελαιόλαδο από τις μεγαρίτικες ελιές διακρίνεται από αρκετό φρούτο και χορτάρι στη γεύση, με στοιχεία ανθών και αχλαδιού στη μύτη.)
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΦΙΛΙΚΟ BLOG ΤΟ ΔΙΠΛΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΡΙΤΙΚΗ ΕΛΙΑ 

Ελιά ‘’Μεγαρική’’, παλαιά τοπική ποικιλία Μεγάρων (Μέρος 1ον ).

http://annyramath.blogspot.gr/2011/10/1.html?spref=fb   

Ελιά ‘’Μεγαρική’’, παλαιά τοπική ποικιλία Μεγάρων (Μέρος 2ον ).

  .http://annyra.wordpress.com/2011/10/26/%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%AC-%E2%80%98%E2%80%99%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE%E2%80%99%E2%80%99-%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%AC-%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CE%BF-2/

Διαβάστε περισσότερα

ΘΕΑΓΕΝΗΣ

ΤΥΡΑΝΝΟΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΤΑΡΓΩΝΤΑΣ  ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΑ . ΚΥΒΕΡΝΗΣΕ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΑΠΟ ΤΟ 625 π.Χ. ΜΕΧΡΙ ΤΟ 580 π.Χ. ΠΟΥ ΘΑΝΑΤΩΘΗΚΕ . ΕΥΝΟΗΣΕ ΤΟΥΣ ΦΤΩΧΟΥΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΠΑΙΡΝΕ ΑΡΚΕΤΑ .
ΕΚΑΝΕ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ (ΠΟΥ ΕΓΕΙΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΠΑΛΙΝΟ ) . ΗΤΑΝ ΠΕΘΕΡΟΣ ΤΟΥ ΚΥΛΩΝΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΑΥΤΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΥΡΑΝΝΟΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ , Ο ΘΕΑΓΕΝΗΣ ΕΚΑΝΕ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΤΑ ΑΥΤΩΝ ΚΥΡΙΕΥΣΕ ΚΑΙ ΚΡΑΤΗΣΕ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΟ ΧΡΟΝΟ ΤΗΝ ΣΑΛΑΜΙΝΑ .
ΟΤΑΝ ΘΑΝΑΤΩΘΗΚΕ Ο ΘΕΑΓΕΝΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΑΛΕΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΠΟΥ ΖΟΥΣΕ ΣΤΗΝ ΑΠΟΙΚΙΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ. Η ΘΕΩΡΙΑ ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΛΗΞΕ ΣΕ ΟΧΛΟΚΡΑΤΙΑ.
Διαβάστε περισσότερα

ΜΕΓΑΛΑ ΔΕΡΒΕΝΙΑ (ΜΕΓΑΡΙΔΑΣ )

ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΔΕΡΒΕΝΙΑ ΗΤΑΝ (ΚΑΤΑ ΤΟΝ 19 αιώνα ) ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΜΕΓΑΡΙΔΑ . ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΔΟΥΜΕ ΣΤΑ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΩΤΑΚΟΥ :
α) Σέλ. 271 ...ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΔΕΡΒΕΝΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΣΘΜΟ ΣΤΙΣ ΜΥίΓΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΕΡΑ ... ( ΑΕΡΑΣ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΒΟΡΕΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΓΕΡΑΝΕΙΩΝ ) .
β) Σέλ. 90& 91 Ο ΦΩΤΑΚΟΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΔΕΡΒΕΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΣΘΜΟ 3ώρες . ΕΚΕΙ  ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΚΚΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΤΩΝ ΣΤΕΝΩΝ (ΤΟ ΡΕΜΑ ΤΗΣ ΠΙΚΚΑΣ ΕΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΚΑΙ  ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΔΑΣΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕΓΑΡΩΝ . ΤΟ ΤΕΛΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΡΕΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΙΚΚΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ  ΤΗΣ ΚΙΝΕΤΑΣ  ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟ  ).
 ΕΠΙΣΗΣ  Ο ΓΚΕΡΒΙΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ : ΟΤΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΔΕΡΒΕΝΙΑ ΗΤΑΝ ΜΕΤΑΞΥ ΙΣΘΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΩΝ ΚΑΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΤΑ ΟΝΕΙΑ ΚΑΙ ΓΕΡΑΝΕΙΑ ΟΡΟΙ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ .
Διαβάστε περισσότερα

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ (ΠΙΣΤΑ) ΜΕΓΑΡΩΝ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ (ΠΙΣΤΑ) ΜΕΓΑΡΩΝ

(από ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ, ΣΤΟ FACEBOOK )
 ΤΟ 1977 ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 2 χιλιομετρα και 100 μετρα ΕΝΩ ΤΟ ΤΟ ΠΛΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ 12 μετρα . ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΔΙΠΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΧΗ. ΤΟ ΚΑΛΟ Μ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΔΙΠΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΠΑΧΗΣ ΚΑΙ ΣΕ ΤΥΧΟΝ ΔΥΣΑΡΕΣΤΟ ΣΥΜΒΑΝ ΘΑ  ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΗ Η ΟΠΟΙΑ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΑ. (ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΥΧΕΤΑΙ ΝΑ ΧΡΕΙΑΣΤΗ ΑΥΤΟ).
Διαβάστε περισσότερα

ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΜΕΓΑΡΩΝ

http://www.hang-gliding.gr/somateia/aerolesxi-megaron    

Αερολέσχη Μεγάρων


 ΤΟ 1983 ΙΔΡΥΘΗΚΕ Η ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΜΕΓΑΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΩΝ ΑΝΕΜΟΠΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΩΝ . Σ' ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΧΗ ΚΑΙ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΚΑΘΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥΣ . ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΣΤΗΝ ΝΟΤΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΧΟΛΗ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΤΩΣΗΣ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΜΟΔΙΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.
Διαβάστε περισσότερα

.ΠΟΥΚΑΜίΣΑ

 ΠΟΥΚΑΜΙΣΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΝΩ ΡΟΥΧΟ ΠΟΥ ΦΟΡΟΥΣΑΝ ΟΙ ΜΕΓΑΡΙΤΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΟΡΑΝΕ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΜΕΓΑΡΩΝ.
 Η ΠΟΥΚΑΜΙΣΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΑΝ ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΟYΚΑΜΙΣΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ . ΕΧΕΙ ΚΟΥΜΠΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ , ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΚΑΝΕΙ ΣΑΝ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ ΠΟΥ ΤΟ ΜΑΚΡΟΣ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΧΡΙ ΛΙΓΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΓΟΝΑΤΟ . ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΦΟΡΙΕΤΑΙ ΤΟ ΚΟΝΤΟΒΡΑΚΙ ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΚΑΙΡΟ ΗΤΑΝ ΠΑΝΙΝΟ, ΕΝΩ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΕΥΚΟ ΧΟΝΤΡΟ ΚΑΛΣΟΝ ΠΟΥ ΦΟΡΑΝΕ ΚΑΙ ΟΙ ΤΣΟΛΙΑΔΕΣ .
ΣΤΗΝ ΚΝΗΜΗ ΦΟΡΙΕΤΑΙ Η ΜΑΥΡΗ ΚΑΛΤΣΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΓΟΝΑΤΟ .ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ  ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΣΑΡΟΥΧΙΑ , ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΛΟ ΠΑΠΟΥΤΣΙ ΜΟΚΑΣΙΝΙ . 
Διαβάστε περισσότερα

Ένα λαμπρό παρελθόν και μια τεράστια ιστορία (πάνω από 3.000 χρόνια) ‘’θαμμένη’’ στα μικροσυμφέροντα!

 (ΚΛΕΜΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΣΤΟ FACEBOOK Μεγαρίδα (Αρχαία Μεγαρίς Χώρα),)
Είναι λυπηρό για τη πόλη-κράτος, όπως είναι αυτή των Μεγάρων. Οι απόγονοί της να μην γνωρίζουν (και δεν ενδιαφέρονται να γνωρίσουν) σε ποια χώματα κατοικούν… Ένα μικρό παράδειγμα: το 1895 ο Μεγαρέας Δικηγόρος Π. Γ. Σταμπόλας, είχε ανακαλύψει το αρχαίο υδραγωγείο στη θέση Ορκός, λίγα μέτρα από το εξωκκλήσι του Αγ. Γεωργίου.  Όμως χρειάστηκαν εκατό και, χρόνια για να έρθει η αρχαιολογική υπηρεσία και να ‘’μιλήσει’’ για το θαυμαστό υδρευτικό αρχιτεκτονικό έργο!!!
Επί της ευκαιρίας, ο συχωρεμένος Π. Σταμπόλας, ήταν ο πρώτος σύγχρονος Μεγαρέας που ασχολήθηκε σε βάθος με τη Μεγαρική  μακραίωνη ιστορία. Μπορείτε να διαβάσετε το πρώτο βιβλίο που γράφτηκε για τη Μεγαρίδα, το 1898, από εκείνον στις δύο παρακάτω ηλεκτρονικές διευθύνσεις.
1) http://invenio.lib.auth.gr/record/66523/files/arc-2007-25787.pdf ,
 2) http://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager.php?rec=/metadata/2/f/2/metadata-141-0000268.tkl&do=136520_01_01.pdf&lang=en&pageno=1&pagestart=1&width=438&height=670&maxpage=132
Η σύγχρονη πόλη των Μεγάρων, όμως και πολλά από τα αγροκτήματα των Μεγαρέων βρίσκονται πάνω από την αρχαία Μεγαρίδα (τη Μητρόπολη των Μεγάρων αλλά και τις αρχαίες κώμες ). Την Μεγαρίδα, που από την προϊστορική ακόμη εποχή έδωσε σημαντικό παρόν στα δρώμενα των Ελλήνων και διαμόρφωσε την ιστορία.  
Σήμερα με τη κατεδάφιση κάθε παλιού σπιτιού και την ανέγερση νέου, στα θεμέλια βρίσκονται, ναοί, τοίχοι, λουτρά, επαύλεις, τάφοι και χιλιάδες αντικείμενα από το ένδοξο παρελθόν της Μεγαρίδας…
Όλα αυτά ξαναθάβονται κάτω από τόνους τσιμέντου….
Είναι πραγματικά λυπηρό!

Ενώ θα μπορούσαν να φέρουν τουρισμό και χρήματα στη πόλη, αλλά παράλληλα να επαναφέρουν στην επιφάνεια την ενδοξότατη ιστορία τους ώστε να διεκδικήσουν από το παρελθόν αλλά, στο παρόν και το μέλλον την ιστορική τους αλήθεια.
Πρόσφατα στην εφημερίδα ‘’ΤΟ ΒΗΜΑ’’ και σε άρθρο της Φαφούτη Λαλίνας, διαβάσαμε για τις έρευνες που κάνει η ΝΑΣΑ στα Αττικά αγγεία. Διότι η επεξεργασία τους ήταν σε πολύ υψηλό επίπεδο, στη τάξη της Νανοτεχνογνωσίας… Και όπως ήταν αναμενόμενο  πουθενά δεν αναφέρονται ούτε η Μεγαρική αγγειοπλαστική μήτε και τα Μεγαρικά αγγεία  (εφόσον γίνεται αναφορά στη Πάνακτο, τη Μεγαρική περιοχή και φυσικό σύνορο με τους Θηβαίους)… Κάπως έτσι πάντα οι Αθηναίοι έπαιρναν τα πρωτεία…    
Το άρθρο από την εφημερίδα μπορείτε να το διαβάσατε στην ηλεκτρονική σελίδα:    http://www.tovima.gr/science/article/?aid=466974&wordsinarticle=%CE%9A%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE%3b15%3b%CE%99%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AF%CE%BF%CF%85%3b2012
  
Διαβάστε περισσότερα