O Διοκλής ήταν ήρωας των Μεγαρέων (ο μύθος θέλει να σκοτώνετε σε μάχη θυσιάζοντας την ζωή του για τον φίλο του). Τόσο πολύ σέβονταν τη μνήμη του οι Μεγαρείς, ώστε επικαλούνταν το όνομά του όταν ήθελαν να δώσουν κύρος στα λεγόμενά τους. Προς τιμή του Διοκλή τελούσαν αγώνες στην αρχή κάθε άνοιξης που είχαν την ονομασία Διόκλεια .
Ο ομηρικός ύμνος στη Δήμητρα (153, 474) τον συγκαταλέγει ανάμεσα στους 4 ή 6 βασιλιάδες της Ελευσίνας (και όχι των Μεγάρων). Μεταγενέστεροι συγγραφείς αναφέρουν τον Διοκλή ως άρχοντα της Ελευσίνας μεν, που καταγόταν όμως από τα Μέγαρα, και εκδιώχθηκε από τον Θησέα όταν ο τελευταίος πήγε να καταλάβει την Ελευσίνα και σκότωσε τον Σκύρωνα.
Οι Μεγαρείς θέσπισαν τα Διόκλεια προς τιμή του μυθικού ήρωα Διοκλή, ήταν αθλητικοί αγώνες που γίνονταν στα Μέγαρα κατά την αρχή κάθε άνοιξης. Την ημέρα των αγώνων, εκτός των αθλητικών γεγονότων, οι νέοι της πόλεως συναγωνίζονταν γύρω από τον τάφο του Διοκλή ποιος θα δώσει το γλυκύτερο φιλί, και "ο καταφιλήσας αυτών ήδιστα" στεφόταν νικητής .
Σύμφωνα με τον αιτιολογικό μύθο της αυτοθυσίας του Διοκλή που υπερασπιζόμενος τον φίλο του σε μάχη ''εκείνον μεν έσωσε , αυτός δ' ετελεύτησεν'' απώτερος σκοπός ήταν η ανάπτυξη ιδιαίτερης φιλίας μεταξύ των νέων πολιτών και της αγαστής συνεργασίας τους , υπερασπιζόμενοι έτσι επί παντός κινδύνου .
Ο ομηρικός ύμνος στη Δήμητρα (153, 474) τον συγκαταλέγει ανάμεσα στους 4 ή 6 βασιλιάδες της Ελευσίνας (και όχι των Μεγάρων). Μεταγενέστεροι συγγραφείς αναφέρουν τον Διοκλή ως άρχοντα της Ελευσίνας μεν, που καταγόταν όμως από τα Μέγαρα, και εκδιώχθηκε από τον Θησέα όταν ο τελευταίος πήγε να καταλάβει την Ελευσίνα και σκότωσε τον Σκύρωνα.
Οι Μεγαρείς θέσπισαν τα Διόκλεια προς τιμή του μυθικού ήρωα Διοκλή, ήταν αθλητικοί αγώνες που γίνονταν στα Μέγαρα κατά την αρχή κάθε άνοιξης. Την ημέρα των αγώνων, εκτός των αθλητικών γεγονότων, οι νέοι της πόλεως συναγωνίζονταν γύρω από τον τάφο του Διοκλή ποιος θα δώσει το γλυκύτερο φιλί, και "ο καταφιλήσας αυτών ήδιστα" στεφόταν νικητής .
Σύμφωνα με τον αιτιολογικό μύθο της αυτοθυσίας του Διοκλή που υπερασπιζόμενος τον φίλο του σε μάχη ''εκείνον μεν έσωσε , αυτός δ' ετελεύτησεν'' απώτερος σκοπός ήταν η ανάπτυξη ιδιαίτερης φιλίας μεταξύ των νέων πολιτών και της αγαστής συνεργασίας τους , υπερασπιζόμενοι έτσι επί παντός κινδύνου .
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου