ΜΕΓΑΡΙΚΑ ΔΑΚΡΥΑ & ΠΑΡΗΓΟΡΙΕΣ



 Α) ΜΕΓΑΡΙΚΑ ΔΑΚΡΙΑ

ΚΑΠΟΙΑ ΚΟΡΗ ΕΝΟΣ  ΒΑΣΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΔΟΘΗΚΕ ΚΑΠΟΤΕ ΝΥΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ . ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΕΣΤΕΙΛΕ ΝΑ ΤΗΝ ΚΛΑΨΟΥΝ ΜΕΓΑΡΙΤΙΣΕΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΤΕΣ .
 ΟΙ ΚΟΡΙΝΘΙΟΙ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ ΘΡΗΝΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΜΕΓΑΡΙΤΙΣΕΣ ΚΑΙ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΙ ΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΛΕΙΠΕ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ, ΟΠΟΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΚΛΑΙΓΑΝ  ΗΤΑΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΞΕΝΗ , ΕΔΩΣΑΝ ΤΟΝ ΟΡΙΣΜΟ "ΜΕΓΑΡΙΚΑ ΔΑΚΡΥΑ". ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ  ΕΛΕΓΑΝ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΡΙΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΝΟΜΙΖΑΝ OTI   ΕΚΛΑΙΓΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ  ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ !
 Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΜΕΓΑΡΙΚΟ ΕΘΙΜΟ ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ Ο ΝΕΚΡΟΣ ΝΑ ΠΑΕΙ ΑΚΛΑΥΤΟΣ..

 Β) ΠΑΡΗΓΟΡΙΕΣ

ΣΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΗΔΕΙΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΤΡΑΠΕΖΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΦΥΓΕ Ο ΝΕΚΡΟΣ .
ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΟ`Ι`, ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ .
ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΤΟΜΑΤΑ , ΑΓΓΟΥΡΙ , ΕΛΙΕΣ , ΦΕΤΑ Ή ΚΑΠΟΙΑ ΓΡΑΒΙΕΡΑ , ΨΩΜΙ (ΚΟΜΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ) ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ ΚΡΑΣΙ . (ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΑΔΑ ΣΕ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ) ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΜΩΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΑΓΗΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΗ ΠΟΤΕ ΤΟ ΚΡΕΑΣ .
ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΕΙ ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΑΛΛΑ ΑΥΤΕΣ  ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΓΥΡΩ ΣΤΟ ΣΟΥΡΟΥΠΟ , ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ .
ΑΝ ΓΙΝΟΥΝ  ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΨΑΡΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΜΑΚΑΡΟΝΑΔΑ .
ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Σ ' ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΡΑΠΕΖΙΑ ΝΑ ΠΑΕΙ  ΜΙΑ 'Η ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ..  ΑΝ ΠΑΕΙ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΟ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΣΥΝΤΟΜΑ ΤΟ ΝΕΚΡΟ!!!
ΤΑ ΤΡΑΠΕΖΙΑ ΑΥΤΑ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΡΗΓΟΡΙΕΣ .


1 σχόλιο:

  1. Στην Πελοπόνησσο (Γορτυνία) υπήρχε παλιά (έως τη δεκαετία του 70 ) το έθιμο της παρηγοριάς το οποίο ακολουθείται ως εξής: Κάθε οικογένεια του χωριού εκ περιτροπής, ετοίμαζε ένα δείπνο το οποίο μετέφερε στο σπίτι του εκλιπόντος και συνετρωγαν οι δύο οικογένειες μαζί.. Πραγματικά ήταν μια ωραία κοινωνική συμπεριφορά , ανάμεσα στις λιγοστές οικογένειες των μικρών χωριών μας, και συνέβαλε στην συνοχή των ανθρώπων και στην απαλυνση του πόνου από την απώλεια.. Τώρα μάλλον έχει ξεχαστεί διότι δεν ακούγεται πουθενά σαν όρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή