Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΜΕΓΑΡΑ


Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΠΗΓΕ ΣΤΗ ΚΟΡΙΝΘΟ , ΤΟ ΠΙΘΑΝΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΗΓΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ . ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ  80 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΤΑ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ Ο ΙΟΥΛΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡΑΣ  ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΠΟΛΙΣ ΜΕ ΛΙΓΟΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΟΤΑΝ ΟΥΤΕ ΣΕ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΣΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ  . Η   ΕΛΕΥΣΙΝΑ  ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΕΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΛΟΓΙΚΟ ΗΤΑΝ  ΚΑΤΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ  ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΠΑΥΛΟ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΣΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ .
ΟΠΟΤΕ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΟΤΙ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΠΗΓΕ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ .
ΣΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΔΙΑΔΟΘΗΚΕ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΓΡΗΓΟΡΑ . ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΗΤΑΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ ΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ .
ΚΑΤΑ ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΜΕΓΑΡΩΝ ΗΤΑΝ ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΟΣ , ΝΙΚΙΑΣ , ΑΓΑΘΟΔΩΡΟΣ , ΚΑΙ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ 5η ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΟ 554 ΕΠΙ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ  '' ΕΛΕΩ ΘΕΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΕΓΑΡΩΝ''. ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ ΣΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΗΡΧΕ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗΣ ΝΑΟΣ , ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΚΙΟΝΟΚΡΑΝΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΝΩ ΤΗΝ ΓΡΑΦΗ ''ΓΕΩΡΓΙΟΥ Μ.''. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΕΙΣ  ΝΑΟΙ ΟΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ ΑΠΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΚΙΟΝΟΚΡΑΝΑ ΜΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΓΓΕΛΩΝ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΦΤΕΡΑ . Ο ΣΥΝΕΚΔΗΜΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΚΛΕΟΥΣ ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΩΣ ΤΗΝ 12η ΕΠΙΣΚΟΠΗ ΥΠΟ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΑΘΗΝΩΝ .


(ΣΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΑΟΙ ΠΟΥ ΧΡΟΝΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΟΠΩΣ Ο Αϊ ΓΙΩΡΓΗΣ ΣΤΗ ΠΑΧΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ ΕΧΕΙ ΔΕΧΘΕΙ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ . ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΝΑΟΙ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ ΕΙΝΑΙ :

ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ''ΣΤΟ ΚΑΜΠΟ'': 11οςαιώνας

Αϊ ΓΙΩΡΓΗΣ ''ΣΤΟΝ ΟΡΚΟ'': 12αιώνας

ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΘΕΟΣ: 12αιώνας

ΧΡΙΣΤΟΣ: 12αιώνας

ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ''ΣΤΟ ΚΑΡΔΑΤΑ'': 12ος ή 13ος αιώνας

ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ  ''ΤΡΙΠΟΔΙΣΚΟΣ'': 14ος ή 15ος αιώνας

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ''ΣΤΟ ΚΑΜΠΟ'':  ΧΡΟΝΟΙ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΩΝ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ  ''ΑΚΡΕΣ'':  ΧΡΟΝΟΙ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΩΝ

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΝΗΣΤΙΚΟΣ ''ΑΚΡΕΣ'': ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ''ΠΑΧΗ'': ΠΡΩϊΜΗ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ

ΑΓΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ''ΚΙΝΕΤΑ'': 16ος αιώνας ΠΡΩϊΜΗ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ

ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ ''ΣΩΡΑ'': ΠΡΩϊΜΗ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ

ΑΓΙΑ ΕΛΕΟΥΣΑ:  ΕΠΟΧΗ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ''ΒΟΥΡΚΑΡΙ'': ΕΠΟΧΗ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  ''ΠΗΓΑΔΑΚΙ'': ΕΠΟΧΗ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ''ΑΜΠΕΛΙΑ'' : ΕΠΟΧΗ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ

Αί ΓΙΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ : 16ος ή 17ος αιώνας

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ''ΚΙΝΕΤΑ'': 17ος αιώνας

ΖΩΟΔΟΧΟΣ ΠΗΓΗ ''ΠΗΓΑΔΑΚΙ'': ΕΠΟΧΗ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΣΩΤΗΡΑΣ : ΠΙΘΑΝΟΝ ΕΠΙ ΤΟΥΚΟΚΡΑΤΙΑΣ

Αί ΓΙΑΝΝΗΣ ''ΧΟΡΕΥΤΑΡΑΣ'' :ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΑΠΑΝΤΗ - ΑΓΙΟΣ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΣ: Ο ΝΑΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΙΝ ΤΟ 1672 ΠΟΥ ΤΟΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΣΕ ΓΚΡΑΒΟΥΡΑ , Ο ΝΑΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΤΙΣΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΑΡΧΑΙΑ ΥΛΙΚΑ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΘΕΩΝ ΠΡΟΔΟΜΕΩΝ .

ΧΡΙΣΤΟΣ - ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ''ΑΛΚΑΘΟΥ'' : 1672

ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ''ΑΛΚΑΘΟΥ'' : 1673

Αϊ ΓΙΑΝΝΗΣ ''ΜΑΚΡΥΝΟΣ'': 1772

ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ''ΚΡΗΝΗ'': 1781

ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ - ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΘΕΟΣ ''ΑΛΚΑΘΟΥ'': 1784

ΑΓΙΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ : 1840

ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ ''ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ'': 1878

ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ''ΡΗΜΟΚΚΛΗΣΙΓΙ'' : 1878

ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ : 1878
ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ , ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΧΑΘΕΙ ΤΑ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΑ ΙΧΝΗ.
ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΣΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΧΤΙΣΤΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΖΥΓΟ !
ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΓΝΩΣΤΕΣ ΕΝΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ ΠΟΥ Η ΣΕΛΙΔΑ ΕΧΕΙ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ .)
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΟΣΙΟΣ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΣ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑ ΗΤΑΝ ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΣ . Ο ΑΓΙΟΣ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΣ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΙΣΟ ΤΟΥ 17ου αιώνα .
ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ  ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΠΟΥ  ΤΟ BLOG  ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΘΕΜΑ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ http://istoriatonmegaron.blogspot.com/2012/04/blog-post_3.html 

ΠΗΓΕΣ :
 α)ΟΙ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΩΝ ΝΑΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΥΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ''ΜΕΓΑΡΕΩΝ ΨΥΧΗΣ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ '' .
β) ΨΗΓΜΑΤΑ ΜΕΓΑΡΙΚΩΝ του ΜΕΛ.ΜΠΕΝΑΡΔΗ







.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου